تناسب اندام با تلفن همراه

اگرچه تلفن همراه قابلیت حمل و نقل آسان دارد اما استفاده زیاد از آن ها می تواند شیوه زندگی افراد را در برخی موارد تغییر دهد و باعث ایجاد اثرات مستقیم روی تناسب اندام شود.

 

 گوشی های هوشمند امروزی و فرصت های پیش روی کاربران بیس از قبل، کاربران را به بی تحرکی مجبور می کند و فرصت هایی از جمله گشت و گذارهای اسنترنتی، ارسال ایمیل و انجام بازیهای ویدئویی را در اختیار ان ها می گذارند که تمام این اعمال به کاهش فعالیت بدنی کاربران کمک می کند.

سولار نیوز نوشت: جاکوب بارکلی و اندرولپ از محققان دانشکده بهداشت و خدمات انسانی دانشگاه KENT STATE آمریکا با انجام مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیدند که افزایش استفاده  از تلفن همراه باعث کاهش تناسب اندام در بین دانشجویان شده است.



این دو محقق در بررسی خود سعی کردند رابطه میان گوشی های هوشمند و میزان تناسب اندام در کاربران را دریابند و در پایان بررسی آن ها مشخص شد که برخلاف گیرنده های تلویزیون، تلفن های همراه کوچک و قابل حمل هستند و اسن امکان را برای کاربران فراهم می کنند که در هنگام فعالیت های بدنی نیز از آن ها استفاده شود.

اما آنچه که محققان دریافتند این بود که اگرچه تلفن های همراه قابلیت حمل و نقل آسان دارند؛ اما استفاده زیاد از آن ها می تواند شیوه زندگی افراد را در برخی موارد تغیییر دهد و باعث ایجاد اثرات مستقیم روی تناسب اندام آن ها شود.

در این بررسی بیش از 300 دانشجو حضور داشتند و میزان استفاده آن ها از تلفن همراه و همچنین فعالیت های بدنی که در طول روز انجام می دهند مشخص شد. از بین این دانشجویان فقط 49 نفر با اندامی متناسب حضور داشتند و بدن آن ها تمام آزمایش های پزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

کارشناسان به این نتیجه رسیدند که هر چه میزان استفاده از تلفن همراه بیشتر شود و به عبارت دیگر کاربران در طول روز بیش از 14 ساعت از این دستگاه استفاده کنند، تناسب اندام در آن ها کمتر رعایت می شود و بدن آن ها نسبت به افرادی که بطور میانگین کمتر از 90 دقیقه در طول روز این دستگاه را بکار نی برند ناسالم تر است.


کد خبر: 52898

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.